I strålande solsken och 24 grader varmt bjöd Räddningstjänstens IF Storgöteborg på Brand-SM i halvmarathon. Det var 133st brandmän av de över 40000st löpare som kom till start. Snabbast på Brand-SM var Joel Magnusson, Borås 1:15:50 följt av Andreas Bergstedt, Enköping/Håbo 1:17:10 Dennis Emilsson, Borås 1:19:38.
Bra kämpat alla deltagare och tack för fin service av RIF. Datumet för nästa års tävling är 17 maj 2025.

När öppnar anmälan för brand SM till 2025?
Kan man vara med från vilken räddningstjänst som helst?
Hej
Jag har inte hört något från Räddningstjänsten i Göteborg om nästa års tävling. Men jag gissar att det blir ett Brand-SM precis om vanligt. Information om anmälan brukar komma under hösten.
För att få delta i Brand-SM ska man vara medlem i SBRIF, dvs förbundet, och det är knappa 100 av landets räddningstjänster alternativt kan man vara enskild medlem. Man ska ju även vara anställd inom vår bransch. Mer info finns i meny ovan eller återkomma om du har fler frågor.
/ Jonte
Inte för att vara ”sån” (eller jo 2024…) men det fanns några till som var ”snabbast” på brandSM och det var första, andra och tredje dam…
Eller det kanske bara är de snabbaste grabbarna som räknas?
1. Sarah Edsberger, Storgöteborg 1.23.43
2. Annie Lennartsson , Storstockholm 1.39.35
3. Hanna Sellehed, Syd 1.42.24
/Sarah Edsberger , kvinnlig brandman RSG